22 Aralık 2010 Çarşamba

Destur, Desturbatör ve Duziko

Votkayı da ne güzel yapmışlar vallahi şerbet gibi gitti be. Yanında da kırmızı öküz, biraz da fıstık kaju falan çepir çepir maymun gibi yedik. İyi de oldu ne zamandır planımız varıdı Emre'yle iş kuracaktık. Hepsini hallettik çok şükür Elhamdülillah. Yıllar önce kararlaştırdığımız bir projemiz vardı, turizm ile alakadar. Tur organizasyonu yapacaktık; Destur. Destursuz girilmeyen yerlere götürecektik müşterileri. Sonra bir fikir yandı ki kafamda, hiç daha önce bulunmamış cinsten. Çok para var olum.

Arkadaşlarla yıldızların ne kadar uzakta olduğunu tartışıyorduk. Ben 70 milyon ışık yılı dedim. Emre "Yok aq oha, 20-25 falandır" dedi. Sonra Ali Ceylan "Onlar gökyünüzdeki delikler olum. Yağmurlar falan hep ordan akıyo" dedi. Tam atma lan diycektim ki "Dünya zaten bi kaplumbağanın sırtında" dedi. Düşününce hiç de mantıksız gelmiyor. Adam bilgisayar mühendisi zaten.

Şimdi arkadaşınızın evinde kalıyonuz, arkadaş sizin telefonu aldı "Hacısso bende çalar saat yok, senin telefonu saat 6'ya kurayım da kalkayım sabah" dedi. "Lafı mı olur bebeğim benim, başımla birlikte" dediniz karşı tarafın size eşcinse gözüyle bakmasını umursamadan. Aldı adam, kurdu saati, sabah 6'da kalktı. Tabi sizin götünüzde pireler uçuyor. Sonra bu dangalak, telefonu başucunda bıraktı, kalktı elini yüzünü yıkadı, sigarasını içti, evden çıktı. Siz bi kalktınız, saat 10 aq. Telefon nerde? E herifin yatak odasında. Hadiii. E destursuz girilmez! N'olacak? Muhit nere? Diyelim ki Şişli. Hemen Şişli 1 No'lu Desturbatörünü arıyorsunuz. Adam geliyor eve. "Abi" diyorsunuz, "Telefonum arkadaşın yatak odasında kaldı, almam lazım. Destur var mı?" Adam da "Bir bakalım" diyor. Formu dolduruyorsunuz. Varsa var, yoksa yok tabii ki. Doldurduğunuz forma göre eğer desturunuz varsa, girebiliyorsunuz. Ha yok, daha evvel destursuz girdiğiniz yerler varsa zaten sicilişnizden çıkıyor o. O zaman iki kat ücret veriyorsunuz, Desturbatör girip alıyor odadan. Ona zaten her türlü destur var. 4 yıl kamu yönetimi okumuş adam, bir de üstüne ilahiyat fakültesinde yüksek lisans yaparsa her türlü desturu var adamın. Ama ücret tuzlu, söyleyeyim.

Eve dönerken yolda biraz tökezledim ama içtiğimden değil, sokaklar dönüyordu biraz. Bu akşam yine tektonik hareketlenmeler vardı. Tam Demir Market'in köşede iki tane kedi piizleniyordu. Balık yiyorlardı. Yaklaştım. Biri öksürüp duruyordu. "Selamunaleyküm" dedim. "Afiyet olsun" dedim. "Eywallah kardeş buyur birlikte olsun" dedi, racon da biliyor. "Hanım çok içti, bakma ona sen" dedi. "Balık yiyemem akşam akşam mideme dokunuyor" dedim. "Bir peynir falan varsa..." "Ah be abicim, kalmadı" dedi. "Demin fareyle beraber yedim" dedi. "Ama peynirsiz de olur, sek de olur; rakı değil bu duziko" dedi. "Duziko ney la?" dedim; "Sen bilmezsin, biz Rumuz. Benim adım Mihi, bu da Dina" dedi. Buyur etti sofraya. Neyse işte bir yudum aldım duzikodan zift gibi bişey. Adamı öldürür vallahi. Sonra bi uzattım elimi balığa, "pıhhhh" dedi bir cırmaladı; aklım çıktı şerefsizim. "Noluyo aq lan manyak mısın?" dedim. "Abi kusura bakma, refleks" dedi. "Baba tarafından kalma. Rahmetli de öyleymiş. Giritliymiş bizim büyük dede; orada bi usta varmış, adı Fros. Bizimkiyle birlikte..." diye bir sardı, bir sardı ki rehin kaldım aq. Yine de güzel konuşuyor namussuz. Dalmışım ben de elimi uzatıverdim balığa. Bu bir hopladı yerinden, yüzüm gözüm cırmık içinde kaldı. "Yeter ulan s.kerim senin ızdırabını" dedim, sonra bu da sinli kaflı konuştu. Demir Otel'in müşteriler rahatsız olmuş, su döktüler üstümüze. Duziko ne biçim bi rakıymış; suya karıştı ama rengi değişmedi bak. Mihi de gitti kayboldu karanlıkta. Mundar oldu balık. Dina'nin da gideri varmış.

Eve dönerken çöpçü gördüm bir tane. Kolay gelsin dedim. "Bucaspor'a galibiyeti getiren gol 65. dakikada geldi" dedi. Hiç oralı olmadım. Arkasından bi çocukla karşılaştım, elinde bi torba vardı; gömmüştü kafasını içine. Kafamı çevirdim bir daha baktım; iki kişi olmuşlar. Havalardan herhalde. Eve geldim. Anahtarı deliğe soktum. Çevirdim kapı açıldı. Ulan bu anahtarı bulandan Allah razı olsun. Yoksa nasıl girecez lan eve?

Rakı balığında şişe olur falan bilmiyorum ben. İyi geceler.

2 yorum: